Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Ιδιαιτερότητες και ανάγκες των εσπερινών σχολείων

Ιδιαιτερότητες και ανάγκες των εσπερινών σχολείων

Ελένη Λαμπροπούλου *

*Η εισήγηση αυτή είναι προϊόν συλλογικής εργασίας της Αγωνιστικής Παρέμβασης της
ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος
Β' Ψήφισμα της 6ης Μαρτίου 1986 της ΣΤ' Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων

Άρθρο 16
2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.


Το συνταγματικά κατοχυρωμένο κοινωνικό αγαθό της Δημόσιας Παιδείας, σήμερα βάλλεται με τη συστηματική υποχρηματοδότηση, υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να πρωτοστατήσουμε στον αγώνα για την υπεράσπιση και την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την αξιοπρέπεια κάθε μέλους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Εσπερινά σχολεία.
Στη χώρα μας, σήμερα, εσπερινά σχολεία λειτουργούν στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια).
Στα εσπερινά σχολεία έχουν δικαίωμα να εγγραφούν:

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ‘’ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ’’


                          ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ10
                            Δ/ΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν.ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Η λογική της ηγεμονεύουσας ιδεολογίας που σύμφωνα με τον Γκράμσι σκοπό έχει την αυθόρμητη συγκατάθεση των μαζών στην  χειραγώγηση τους φαίνεται ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

 Στη διαμόρφωση του πολιτικού πεδίου  κανένα ΄΄ηγεμονικό΄΄ μόρφωμα δεν μπορεί να κυριαρχήσει απόλυτα ,αντίθετα εναλλακτικά σημεία επιρροής στην πολιτική και την κουλτούρα, μορφές αγωνιστικών διεκδικήσεων με πρωτοπόρα μηνύματα δημιουργούν και προβάλλουν πιέσεις διαμορφώνοντας το νέο χάρτη των  κοινωνικών δικαιωμάτων.